A Lánchíd környezetének megújítására vonatkozó tervek elkészítésének közbeszerzési felhívása a napokban jött ki. Ezek szerint a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér esetében engedélyezési és kiviteli tervek, továbbá tenderdokumentáció, a József Attila utca esetében pedig megvalósíthatósági tanulmány készül.
A tervezés során biztosítani kell, hogy olyan közfunkciókkal bíró, egységes közterület és zöldfelület jöjjön létre, amely szerves részét képezi a budai Várnegyed és a Belváros gyalogos-turisztikai zónájának.
A szabadidős, pihenési és turisztikai lehetőségek javítása érdekében megújulnak, könnyen elérhetővé válnak és összekapcsolódnak a gyalogos- és zöldfelületek.
A tervek arról is szólnak, hogy az épületek előtti járdák kiszélesítését, a megmaradó útfelületeken pedig új gyalogos átkelési lehetőségek kijelölését tervezik.
Modern városkép van kialakulóban, mint ilyen pedig különös hangsúlyt fektet a gyalogos, és a kerékpáros közlekedésre. Ugyanakkor a járműforgalom csillapítása mellett fennmarad a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését biztosító fontos közlekedési folyosó forgalmi szerepe.
Átfogó felújítás veszi nemsokára kezdetét, melyek keretein belül a Clark Ádám téren biztosítani kell a gyalogos terek növelését és az átjárás lehetőségét minden irányba. A Széchenyi téren pedig biztosítják a Lánchíd kétszer egy forgalmi sávos megközelítését és a tér déli oldalán a József Attila utcára való közvetlen rávezetést, a körforgalom megszüntetésével együtt.
A Széchenyi tér keleti oldalán vegyes funkciójú, forgalomcsökkentett útpálya tervezése szükséges, a helyi intézmények gépjárművel való kiszolgálhatóságának fenntartásával.
A Lánchíd járdái közvetlenül kapcsolódnak majd a Széchenyi tér gyalogos zónájával és a fő gyalogos folyosókkal. Létrejöhet a Szent István Bazilika-Zrínyi Miklós utca-Lánchíd-Clark Ádám tér-budai Vár "összefüggő gyalogostengelye".
A Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogos kapcsolat jöhet létre a Dunakorzó, a Kossuth Lajos tér és a Széchenyi tér között. A József Attila utca esetében tanulmányterv készül az útszakasz kétszer egy sávossá és csillapított forgalmúvá tételére.
A 2019 őszére tervezett szerződéskötést és munkakezdést követően 30 hónap alatt fejeződnek be a munkálatok, amelyből a kelet-nyugati közúti forgalomkorlátozással járó időszak várhatóan 18 hónap lesz.