Évente tehát átlagosan 218 órát állnak ott közlekedési dugóban az autósok, világviszonylatban pedig a román főváros a harmadik helyen áll a menetidő csúcsidőben mért meghosszabbodása tekintetében.A holland TomTom navigációs szoftvereket gyártó cég, amely a termékeit használó autósoktól automatikusan érkező forgalmi információkat összesíti 48 ország 390 nagyvárosában, a 2016-ban mért átlagos menetidők alapján állította össze rangsorát.
A vizsgált városok közlekedési leterheltségét egy úgynevezett "torlódási faktor" alapján hasonlítják össze, amely százalékban fejezi ki, mennyivel hosszabbodik a vizsgált menetidő az éjszakai (alacsony forgalmú) időszakhoz képest.Az 50 százalékos átlagos torlódási faktorral a román főváros bizonyult közlekedési szempontból Európa legzsúfoltabb városának, megelőzve Moszkvát (44%), Szentpétervárt (41%), Londont (40%) és Marseille-t (40%). A globális "dugó-rangsort" Mexikóváros vezeti (66%), majd Bangkok (61%), Jakarta (58%), a kínai Csungking (52%) és Bukarest (50%) következik.
A Hotnews.ro által kiemelt adat tekintetében, amely azt mutatja, mennyivel hosszabbodik a menetidő a reggeli és esti csúcsidőben, a bukaresti 90-98 százalékon már csak Bangkok és Mexikóváros tesz túl.
Budapest a 22 százalékos átlagos - és csúcsidőben mért 41-46 százalékos - torlódási faktorával a 41. helyre került Európa legzsúfoltabb nagyvárosának listáján. A 43 európai térséget összehasonlító felmérésben csak Katowicében és a Ruhr-vidék keleti (dortmundi) részén mutattak ki a budapestinél kisebb zsúfoltságot.
Forrás: MTI
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.