Jó ütemben halad ugyanis a Dózsa György úti mélygarázs kivitelezése, a tavaly nyáron indult építkezés elérte a legmélyebb pontját, jelenleg az épületszerkezet kialakítása zajlik.
A felszín alatt három szinten mintegy 800 autót befogadni képes garázst várhatóan már a jövő nyártól használhatják majd a Ligetbe látogatók, illetve kedvezményesen igénybe vehetik a környéken lakók.
Felmérések szerint a Városligeten naponta 15 ezer autó halad keresztül, és a közelmúltig több mint 1500 autó parkolt a Liget peremén. A Liget Budapest Projekt eredményeként ez az állapot minden valószínűség szerint megváltozik: a felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány valódi, forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget.
Az autómentes Városliget elérése érdekében további földalatti parkolók is épülnek, az Állatkerti körúton 700, míg a Hermina úton egy 275 férőhelyes létesítmény épül.
A három szint mélyre nyúló épület kivitelezése 2018 júniusában kezdődött meg, mára elérte legmélyebb pontját, jelenleg az épületszerkezet kialakítása zajlik, és 2020 nyarán már használhatják a Ligetbe látogatók. A nagyságrendileg 8 milliárd forintos beruházás keretében várhatóan év végére befejeződik a szerkezetépítés.
A csaknem 30 ezer négyzetméter összes szintterületű, vastag földréteggel, és így növényzettel borított háromszintes mélygarázsban külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei, a motorosok, valamint az elektromos autóknak töltővel ellátott helyeket alakítanak ki. A garázs legfelsőbb szintjén a kerékpárral közlekedőknek kerékpártárolókat és öltözőket alakítanak ki.
Az építkezéssel párhuzamosan elkezdődik a Városligetben lévő, az elmúlt évtizedekben a zöldfelületet rovására megnövekedett beton- és aszfaltfelületek csökkentése. Első lépésként az indokolatlanul széles, 14 méter keresztmetszetű Olof Palme sétány útburkolatát szűkítik le 6 méterre, ezzel közel 1600 négyzetméternyi zöldfelületet adnak vissza a parknak. A gyalogos és kerékpáros közlekedés a kivitelezés ideje alatt végig biztosított marad. A munkálatok a Zichy Mihály út felől indulnak az Ajtósi Dürer sor irányában, szakaszos korlátozással. A fejlesztéssel egy időben a régi közművezetékeket is elszállítják.
Fotók: MTI
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.