Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5+1 tipp a szállodai dolgozók motiváltságának növelésére
2025/04/29
ZH

Tudd meg, hogyan növelheted a szállodai dolgozók motivációját, és hogyan segíthet ebben a Hotelmentők csapata a hatékony szálloda üzemeltetésben!

Motiváld a dolgozóid, hogy örömmel járjanak be dolgozni!


Egy szálloda igazi motorja nem a gyönyörű berendezés vagy a csillogó lobby – hanem az ott dolgozó emberek. Ők azok, akikből a vendégélmény születik. És mint minden motornak, nekik is szükségük van folyamatos üzemanyagra: elismerésre, fejlődési lehetőségre, közösségi élményekre.


De hogyan tudod fenntartani a lelkesedést a napi rutin, a szezonális terhelés és a vendégek sokszínű igényei közepette? Összegyűjtöttünk 5+1 tippet, amelyek valóban működnek – és hosszú távon nemcsak a csapatod, hanem az egész szálloda eredményességét is megerősítik!

 


1. Tedd érthetővé a közös célt!


Az egyik legnagyobb hiba, amit vezetőként elkövethetsz, hogy azt feltételezed: mindenki ugyanúgy látja a célt, mint te. A valóságban sokszor a dolgozók nem is tudják pontosan, miért fontos, amit csinálnak.


Tarts rendszeresen rövid, inspiráló megbeszéléseket, ahol megmutatod:


•    milyen szerepe van mindenkinek a vendégélményben,
•    hogyan járul hozzá egy mosoly vagy egy gyors szobaszerviz a vendégek visszatéréséhez,
•    és milyen közös sikerek születtek az utóbbi időszakban.


Egy világos cél és a mindennapi munka közötti kapcsolat felvázolása óriási lendületet adhat a csapatnak!

 


2. Ismerd el az apró sikereket is


A nagy elismerések fontosak – de a napi kis győzelmek ünneplése adja az igazi hajtóerőt.


Legyen szó egy pozitív vendégértékelésről, egy ügyes problémamegoldásról vagy egy sikeres átképzésről, fontos, hogy a munkatársaid érezzék: számít, amit tesznek.


Néhány ötlet:


•    Havi „szuperhős” díj apró jutalommal.
•    Közös reggeli vagy kávézás a csapattal egy jól sikerült hónap után.
•    Egy-egy személyes kézzel írott köszönőlevél a vezetőtől.


Az elismerés nem feltétlenül pénzkérdés – sokszor a személyesség az, ami igazán motivál.

 


3. Adj fejlődési lehetőséget


A monotónia a motiváció legnagyobb ellensége. Ha a dolgozók azt érzik, hogy megrekedtek, könnyen elvesztik a lelkesedésüket.


Érdemes olyan képzési lehetőségeket kínálni, amelyek nemcsak a munkájukban segítik őket, hanem személyesen is előrébb viszik:


•    idegennyelvi képzések,
•    új szakterületek megismerése (például revenue management alapok recepciósoknak),
•    vezetői készségfejlesztő tréningek.


A fejlődési lehetőség üzenete egyszerű: bízunk benned, és hosszú távon számítunk rád.

 


4. Hallgasd meg őket – és válaszolj is!


A motiváció egyik titka az, hogy a dolgozók érezzék: nemcsak dolgozók, hanem partnerek is.


Ehhez nem elég egy "ötletláda" a személyzeti szobában – valódi, kétirányú kommunikációra van szükség.


Rendszeresen kérj visszajelzést például ezekről:


•    Mi könnyítené meg a munkájukat?
•    Miben látják a legnagyobb akadályokat a vendégelégedettség növelésében?
•    Van-e javaslatuk a csapat hangulatának javítására?


De figyelj: a hallgatás önmagában kevés. Aki javasol valamit, az azt is várja, hogy történjen valami. Ha cselekedni nem lehet azonnal, akkor is fontos jelezni, hogy komolyan vetted a felvetést.

 


5. Alakíts ki közösségi élményeket!


Egy jó csapat nemcsak együtt dolgozik, hanem együtt is nevet. Az emberi kapcsolatok minősége döntően befolyásolja a munkahelyi motivációt.


Szervezz évente legalább 2-3 közös, nem munkával kapcsolatos programot:


•    csapatépítő kirándulások,
•    közös főzések, sportesemények,
•    barátságos versenyek (pl. „Ki tudja a leggyorsabban beágyazni a szobát?” vetélkedő).


Ha a dolgozók élvezik egymás társaságát, az a munkamorálban is látványosan megmutatkozik.

 

+1: Bízd profikra a szálloda üzemeltetésének támogatását!


Egy motivált csapat a szálloda sikerének kulcsa – de még a legjobb csapat is csak akkor tud szárnyalni, ha az üzemeltetés háttere is stabil és hatékony.


Ha szeretnéd, hogy szálláshelyed működése gördülékeny legyen, és minden energiádat a vendégekre és a csapatodra fordíthasd, érdemes szakértői támogatást igénybe venni.


Akár a szálloda üzemeltetés Budapest környékén jelent kihívást, akár máshol, a Hotelmentők csapata kész segíteni:


•    optimalizáljuk a működési folyamatokat,
•    átvizsgáljuk és hatékonyabbá tesszük a marketinget,
•    támogatjuk a vendégélmény fejlesztését és a dolgozók motiválását.


Így több időd marad arra, ami igazán számít: egy olyan csapatot építeni, aki nemcsak dolgozni jár be, hanem szívvel-lélekkel dolgozik a vendégekért – és egymásért.

Balaton Budapest érdekesség gasztronómia hír kultúra Politika sport technológia utazás