Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az influencerek tönkreteszik a fiatal lányok önbecsülését?
2019/05/28
Pi

Az influencerek gyönyörű egzotikus tájakon nyaralnak, a legdrágább holmikat viselik, hibátlan az alakjuk, és elképesztően szépek. De hogyan hat mindez az elérhetetlen tökéletesség a fiatal generáció gondolkodására és saját maguk megítélésére?

Ki az az influencer?

Influencer, vagy magyarra fordítva „befolyásoló” az a személy, aki valamely közösségi média oldalon nagy követőbázist gyűjt maga köré, és így képeivel, életmódjával, megjelenésével sok emberhez jut el, illetve hatással van rájuk.

Oldaluk általában valamilyen téma köré épül, mely területen többet, érdekesebbet, jobbat tudnak mutatni az „átlag ember” számára. Erre a befolyásoló erőre a márkák is felfigyeltek, és egyre több cégnél használnak influencereket adott termékek, szolgáltatások reklámozására.

Viselkedésük az online világban, és a valóságban:

Egy influencer nem az életéről akar posztolni, hanem a posztolásnak, a tartalomgyártásnak él. Folyamatosan a következő képen, videón töri a fejét, azon, hogy miként nézhetne ki szebben, jobban. Természetesen felnőtt fejjel pontosan tudjuk, hogy aki ennek él, az az életben nem valószínű, hogy boldog és kiegyensúlyozott személyiség. Egyesek olyan végletekig jutnak, hogy gyakorlatilag teljesen megváltoztatják arcukat és alakjukat, hogy az megfeleljen az általuk egyre feljebb és feljebb tolt irreális mércének. Erre persze mondhatjuk azt, hogy a saját életük, a saját döntésük, azonban egy dolgot nem szabad elfelejteni: hogy ezek a személyek óriási szerepet játszanak a 13-22 éves lányok életében, és befolyással vannak önképük fejlődésére. A probléma az, hogy kifejezetten ez a korosztály jelenti a célközönséget a marketing ezen formájának.
 

Hatásuk a fiatal generációra:

A kamaszkor rengeteg változást hoz egy fiatal lány életébe, melyeket időbe telhet elfogadni, megszokni. Ez problémákat, alacsony önbizalmat, önértékelési zavart okozhat önmagában is. Ha ehhez hozzáadjuk az influencerek által támasztott mércét, kész a baj. Hiszen miként hasonlíthatna valaki egy nem-emberi arcra? A valóságban nem létezik 40 cm-es derékméret, vagy pórusok nélküli arcbőr.

Az emberek lassan kezdték elfogadni, hogy a magazinokon szereplő címlaplányok mind photoshop-olva vannak, viszont az influencereknél más a helyzet. Persze egy szakavatott szem kiszúrja a bakikat, de másokat viszont könnyen átverhetnek. Ebből következik, hogy a fiatalok lassan normalizálni kezdik a hamisított szépségideálokat. Folyamatos csalódás éri őket, ha a való életben nem tudnak úgy kinézni, ahogyan azt a képeken látták. Részben talán ez az oka annak, hogy a lányok már egész fiatal korban próbálnak kihívóan öltözködni, és egyre több sminket használnak.

Természetesen lehetetlen küldetés meggyőzni egy lányt arról, hogy ne akarja magát másokhoz hasonlítani, illetve a közösségi médiáról sem tudjuk letiltani. A cél az, hogy valahogyan korlátok között tartsuk a magukkal szemben támasztott elvárásokat, főleg a kiskorúak esetében. A feladat nem egyszerű, de érteniük kell, miért vannak rájuk rossz hatással az „insta celebek”. A szülők feladata az, hogy figyeljék a jeleket, felismerjék a problémát, és időben közbeavatkozzanak, ha szükséges.

38



Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni