Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5-ös metró Budaepsten?
2020/02/26
Pi

Egészen ambiciózus tervekkel álltak elő Budapest tömegközlekedésének fejlesztése kapcsán a napokban. Abból a szempontból jók ezek az ötletek, hogy ezek nélkül a város nem fejlődne soha. Most részletesebben is megmutatjuk őket.

 

A HÉV-ek felújítása és fejlesztése, az északi és a déli HÉV-ek Duna alatti összeköttetését jelentő úgynevezett 5-ös-metró gyorsabbá, kényelmesebbé, átszállásmentessé tétele, mely akár egymillió utas közlekedését is megkönnyítené hetente.

Első lépésként a Budapest Fejlesztési Központ kiírta az ötös metró első ütemének tervezésére szóló tendert. A koncepció lényege a H5-ös, H6-os és H7-es hévek összekötése a belváros alatt, ezzel egy észak-déli, Szentendrétől Csepelig és Ráckevéig tartó gyorsvasúti rendszer létrehozása.

További elképzelés az is, hogy ezen a vonalon akár az Esztergom felől és Kunszentmiklós-Tass felől érkező MÁV elővárosi vonatok is közlekedhetnének majd a jövőben. A vonal egy összekötő alagúttal lehet teljes, ennek a nyomvonaláról azonban még nem döntöttek.

Persze nem csak a vonalak kellenek, hanem a vonatok is. Az infrastruktúratervezéssel párhuzamosan ezért  hamarosan elindul az új, alacsonypadlós, klimatizált vonatok beszerzésére vonatkozó tender is a MÁV-HÉV-vel együttműködésben.

De nem csak építés, hanem a felújítás is a tervek között van. A H6-os és a H7-es HÉV teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, az utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése, a vonalon a sebességkorlátozások megszüntetése és a sebesség emelése, valamint Csepelen vonalhosszabbítási tervek készítése is a tervek között szerepel egészen az Erdősor útig.

A tervek között szerepel, hogy a H6-os és a H7-es vonalát - összefonódva - a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállással a Kálvin térig meghosszabbítják, új átszállási kapcsolattal a 3-as és a 4-es metróra, megteremtve ezzel a közvetlen belvárosi kapcsolatot.

Kíváncsiak vagyunk, hogy mi lesz ezekből a valóban ambíciózus tervekből. Mert mint már írtuk: tervek nélkül nincs jövő. Jövő nélkül meg nincs semmi sem.

Budapest